Saturday, April 9, 2011

Ape citer Akademi Fantasia 9

paknil kembali mengacara di af9


Akedemi Fantasia(AF) ni makin lama makin 

xbest..tupasal AF9 ni adalah musim yg terakhir.Nasib 

baik Amy Search pengetua AF9..kalau Ahmad Dhani 

aku rase ramai yg boikot AF9.haha aku xfhm btol 

nape mamat tu leh tercalon utk pengetua pun!Ini 

program realiti no 1 MALAYSIA kot bukan 

INDONESIA!!!Nape AF bagang sgt letak calon org 

Indon.



Lg satu yg aku xpuas ati pasal undian sms..AF 

menggunakan sistem pemarkahan yg meletakkan 

100% undian sms.Pastu bukak undian berhari-hari 

pulak tu..giler ke!!!Aku selalu terfikir ada ke org yg nk 

sms hari2?Byk sgt ke duit korang nk vote org yg 

xkenal?baik call awek lg bagos..haha kalo family 

mungkin lah vote..Aku rase xpayah la bukak undian 

sampai berhari-hari,cukuplah sekadar bukak 2 jam 

undian selepas tamat konsert.Cara ni lebih adil dan 

lebih praktikal aku rase..kalo ye pon AF nk duit lbeh 

lg,bukak lah satu hari pun xpe..aku masih boleh 

terime lg..xperlulah bukak undian sampai 

seminggu..kesian rakyat Malaysia..dah la xberape nk 

ade duit!!!



rumah kaca di aeon jusco setiawangsa


AF sblom2 ni kalo boleh xnk tunjuk atau bgtau lokasi 

penginapan dan tempat belajar pelajar2 AF..tp musim 

ni apekejadahnye buat rumah kaca kat shoping 

complex?Bg pelajar2 yg dok kat KL beruntunglah dpt 

jumpa family diorang sbb senang je nk jumpa..kalau 

rindu atau nk jumpa pergi je lah Aeon Jusco 

Setiawangsa..bukan jauh pun tp bg pelajar2 yg jauh 

mcm Sabah?..xke jeles dan bengang diorang..Apsal 

lah AF buat mcmni..dimanakah keadilannya utk org2 

Sabah bah???kite 1 Malaysia bah..xleh camni bah!




Ok berdasarkan konsert tirai AF9 aritu,selepas aku

tgk semua pelajar buat pesembahan,aku hanya

nampak 2 peserta yg mempunyai suara yg agak

memukau..Amir dgn lagu 'Seribu tahun' & Miza dgn

lagu 'I am'.Mmg masih terlalu awal utk aku membuat

andaian tp kalau depa ni menunjukkan prestasi

mcmni setiap minggu aku rase depa boleh pergi

final!!!




OMG!!!setelah selesai konsert minggu pertama

ternyata andaian aku tersasar.Persembahan Amir dgn

lagu Just The Way You Are amat

mengecewakan..langsung xmenjiiwai!Si Miza bwk

lagu Akhirnya Kini Pasti pulak langsung xkawal suara

die..byk menjerit dr menyanyi..sakit telinga aku

dengar.Dah la persembahan xbertenaga!Malam tu

semua pelajar nyanyi kelaut..konsert yg amat

mengecewakan,nasib ade zizan ngan dina buat

persembahan rasa terhibur skit hati ni..ok la bg aku

mlm tu yg ok aku rase Afif je dgn lagu Cinta

Kristal...tp tu pun blom cukup bgos lg..ape2 hal tgk

konsert minggu kedua camne!





Konsert minggu kedua br je habis..Eka telah

tersingkir mlm ini disebabkan dpt undian yg

rendah!tp apekejadahnye ade proses pengguguran dr

pihak af pulak!?aku xfhm la!kalau peserta yg kite

vote tu tinggi xkan pihak af suka2 nk gugurkan?ape

jadahnye nk undi mcmni?ish xfhm btol aku ngan af

skrg ni la!pastu siap nk masukkan pelajar br lg..ntah

la berapa pelajar yg die nk masukkan tp bg aku kalau

nk masukkan, baik masukkan hazama ngan

fina..hehe suara diorang memukau gile siut..tambah2

si fina tu..ape2 pun tunggu je la minggu depan pe

citernye..





Pelajar-pelajar Akademi Fantasia 9











Senarai lagu Konsert Tirai AF9


Afif » Entah dan Joget Angan Tak Sudah

Aida » Separuh Nafas dan Love The Way You Lie

Amir » Aku Skandal dan Seribu Tahun

Azri » Kopi Dangdut dan Yang Pernah

Eka » Cindai dan Ku Telah Jatuh Cinta

Erul » I,ll Be Back dan Kasih Tercipta

Kay » Ku Berjanji Kerana Cinta dan Kasih Latifah

Laika » Tolong Ingatkan Aku dan Nuri

Lena » Lamunan Hati dan Dag Dig Dug

Miza » I Am dan Hey Ladies

Nera » Bertakhta Dihati dan Waka-Waka

Raqib » Susun Silang Kata dan Kaulah Segalanya






Tugasan/Senarai lagu Konsert Minggu Pertama AF9


Afif » Cinta Kristal

Aida » Teringin

Amir » Just The Way You Are

Azri » Bukan Untuk Dimengerti

Eka » Kau Bisu

Erul » Ganas

Kay » Menyesal

Laika » Ku Bahagia

Lena » Lagu Untuk Kuala Lumpur

Miza » Akhirnya Kini Pasti

Nera » Aku Lebih Tahu

Raqib » Yang




Tugasan/Senarai lagu Konsert Minggu Kedua AF9


Afif » One In A Million

Aida » Ilusi

Amir » Cinta Gila

Azri » Bila Resah

Eka » I'm Sorry Goodbye

Erul » Cinta Untuk Nabila

Kay » Selagi Ada Rindu

Lena » Kekal

Miza » Di Pintu Sepi

Nera » Aku Dia Dan Kamu

Raqib » Dan Bila Esok




Tugasan/Senarai lagu Konsert Minggu Ketiga AF9


Afif » Kasih Laila

Aida » Terlalu Istimewa

Amir » Dilema

Azri » Satu

Erul » Awan Nano

Kay » Salome

Lena » Tiada Tangis Lagi

Miza » Sofia Jane

Nera » Fly Me To The Moon

Raqib » Sebelum Cahaya




Tugasan/Senarai lagu Konsert Minggu Ke-4 AF9


Afif » Shoft B'einaya

Azri » Sampai Syurga

Erul » Wanita Seluruh Dunia

Fina » All By Myself

Hazama » Srikandi Cintaku

Kay » Kata

Lena » It Must Have Been Love

Nera » Diam diam

Raqib » Menghitung Hari





Tugasan/Senarai lagu Konsert Minggu Ke-5 AF9


Afif » Malam

Azri » Sungai Lui

Erul » Dance Little Sister

Fina » Segalanya Pasti

Hazama » Noktah Cinta

Kay » Pulanglah

Lena » Ku Menunggu

Nera » Gelora Jiwa





Tugasan/Senarai lagu Konsert Minggu Ke-6 AF9


Azri » Sampai Hati

Erul » Janji

Fina » Ku Keudara Lagi

Hazama » Hey Soul Sister

Kay » Stand By Me

Lena » Curiga

Nera » Kantoi





Penyingkiran pelajar AF9 !!!


~ Laika pelajar AF9 yg tersingkir pd Konsert AF9 Minggu Pertama !!!

~ Eka pelajar AF9 yg tersingkir pd Konsert AF9 Minggu Kedua !!!

~ Miza pelajar AF9 yg tersingkir pd Konsert AF9 Minggu Ketiga,Aida n Amir digugurkan dan Hazama n Fina dimasukkan !!!

~ Raqib pelajar AF9 yg tersingkir pd Konsert AF9 Minggu Keempat !!!

~ Afif pelajar AF9 yg tersingkir pd Konsert AF9 Minggu Kelima !!!

~ Kay pelajar AF9 yg tersingkir pd Konsert AF9 Minggu Keenam !!!

~ ??? pelajar AF9 yg tersingkir pd Konsert AF9 Minggu Ketujuh !!!

~ ??? pelajar AF9 yg tersingkir pd Konsert AF9 Minggu Kelapan !!!

~ ??? pelajar AF9 yg tersingkir pd Konsert AF9 Minggu Kesembilan !!!

~ ??? pelajar AF9 yg ke Konsert Akhir AF9 !!!

No comments:

12 PESERTA GEGAR VAGANZA 4 2017 BERSAMA LAGU TUGASAN MINGGU PERTAMA YG AKAN BERLANGSUNG PADA 29 OKTOBER 2017

GEGAR VAGANZA MUZIM KE-4 NI MENJANJIKAN KELAINAN DENGAN MENAMPILKAN PESERTA YANG LEBIH POPULAR DARI BIDANG LAKONAN DAN PENGACARAAN...GEGAR V...