Friday, April 1, 2011

Gila motor..


honda ex5



Ting ting ting...bunyi ekzos besi motor aku.Aku mula

minat motor sejak aku di sekolah rendah lg.Puncanya

sebab aku berkawan dgn org yg lebih tua dan

mempunyai motor.Akibat terpengaruh dan jeles aku

teringin utk memiliki motor sendiri lalu aku pun

menyuruh mak membelinye.Penat aku pujuk rayu

siap nangis2 berguling guling tp tidak berjaya

menghasut mak.huhu mmg xdpt la sbb aku ni budak

kecik lg.Lesen apetah lg tp aku tetap berdegil..aku

pun merajuk dan bersedih hati..




Kesedihan dan kemerajukan aku membawa sampai ke

malam.Terpikir juga utk menabung tp bape lame nk

cukup beli motor?duit belanja harian aku singgit

je..kalo ikat perot pun mungkin motor tu dh xde lg br

cukup kot huhu sedihkan..Aku belajar solat hajat

semata mata utk meminta pertolongan kpd tuhan.3

malam berturut turut aku solat hajat meminta hajat

kpd tuhan supaya aku dpt memiliki sebuah motor yg

aku inginkan(honda ex5 je)..gila motor punya

pasal..huhu




"Kalau apis dpt 5A dlm UPSR abah belikan motor"..itu

janji abah kpd aku..Fuhhh 5A tu!Kerana motor aku

sanggup berusaha sekuat tenaga aku utk mencapai

5A.Bg aku yg xberape nk pandai ni mmg susah la utk

dpt 5A lg2 aku ni gila aktif dlm bidang sukan.Maklum

la olahragawan la katakan.Semua sukan aku masuk

so fhm2 la masa belajar aku pun terhad la..Badan

cergas otak cerdas!ini slogan yg aku pegang

dulu..hehe(alasan nk main je)..walaubagaimanapun

ujian percubaan aku dpt 4A 1B..power x?haha dlm

hati berkata kompem ujian sebenar dpt 5A sbb

percubaan lg susah dr sebenar.Haha tu yg aku selalu

dgr..so aku dh mula berangan panjang..




Angan2 yg aku bina selama ni musnah sama sekali

selepas aku lihat result UPSR aku.Result aku xteruk tp

yg teruk aku xdpt motor.Arghhh!!!aku merayu

menangis kat abah supaya belikan juga aku motor tp

aku xdilayan.huhu..Abah ni mcm tau2 je aku xleh dpt

5A,tupasal dia berani janji nk belikan aku

motor..Pastu boleh pulak die offer aku kalau dpt 8A

dlm PMR dia nk belikan aku motor..mmm disebabkan

aku gila motor so aku sahut cabaran itu dgn tenang

setenang tenangnye..




Aku ni mmg pemalas.Membaca jarang sekali.Menulis?

buat penat tgn je(skrg ni gatal tulis blog plak)..kat

umah pulak mak asyik bising je suruh

belajar.Adui..apela aku ni.ish kate nk motor tp malas

belajar.Disebabkan itulah aku xdpt motor sbb result

PMR mengecewakan.Hehe tp aku dpt masuk aliran

sains.Sains tulen pulak tu..ahaks walaupun

sebenarnye aku xminat(aku kene paksa la)..huhu

disebabkan aku ni anak yg baik aku pun masuk la

aliran sains..tp bersyarat!Jeng jeng jeng..




Abes je PMR aku pun pergi la ambik lesen motor.Bila

dah dpt lesen aku dikejutkan oleh abah dgn

membelikan aku motor yg aku adamkan sejak dr

sekolah rendah lg iaitu honda ex5.Aku punya gembira

tuhan saje yg tau..maybe mak abah pun tahu sbb

diorang nampak aku gembira sampai terlompat

lompat mcm beruk.haha aku btol2 xsangka yg aku

dpt memiliki motor sendiri pd zaman

persekolahan..Aku bersyukur sgt2..Kini aku tidak lg

menyusahkan abah utk hantar ambik aku sekolah sbb

aku dh ade kawan baru(motor aku).Terima kasih

abah!Terima kasih mak!I love Uols sgt2..






* jgn ingat tuhan hanya dlm kesusahan atau inginkan sesuatu shj !!!

* jgn buat sesuatu utk mengejar sesuatu,itu bermakna kita x ikhlas,maka kita tidak akan berjaya !!!

* jgn buat satu kerja sambil lewa,sebaliknye buat dgn bersungguh sungguh sampai berjaya !!!

* jgn kecewakan harapan mak abah !!!

No comments:

12 PESERTA GEGAR VAGANZA 4 2017 BERSAMA LAGU TUGASAN MINGGU PERTAMA YG AKAN BERLANGSUNG PADA 29 OKTOBER 2017

GEGAR VAGANZA MUZIM KE-4 NI MENJANJIKAN KELAINAN DENGAN MENAMPILKAN PESERTA YANG LEBIH POPULAR DARI BIDANG LAKONAN DAN PENGACARAAN...GEGAR V...