Sunday, April 3, 2011

Aku mat rempit?


rempit atau rider?


Mat rempit...ape tu mat rempit?Aku sendiri pun xtau

ape itu mat rempit tp ape yg aku tau aku suka giler

motor.Kalau korang baca post lepas aku (gila motor)

korang tau mcm mana giler nye aku utk memiliki

motor.



Di tingkatan 4 aku dah mula menaiki motor sendiri ke

sekolah.'Giler xbest?'...perasaan aku time tu terasa

aku ni dh besar sgt.Aku bebas ke mana saja tanpe

mengira masa dan tempat.Walaupun aku tinggal di

Kuala Kubu Baru aku sampai juga ke Genting

Highland,Fraser Hill dan Kuala Lumpur.



Satu hari masa aku tgh seronok menunggang motor

menuju ke Pertak tetiba ade mat rempit cucuk baik

punye belakang aku.Pakai motor ex5 gak tp die

punye dh buat.Dia ajak aku race.(Giler ape nk race

ngan motor aku yg standart,kompem2 die

menang).Aku pun tolak cara baik dan die pun belah

tp jiwa remaja aku time ni dh xbetul dh..hati

panas,terbakar dan trcabar bile tekenangkan mat

rempit tu cabar td.Arghhhh!



 Member sekolah aku suruh modified motor

kasi laju skit.Br sedap katenye.Ape yg sedap aku pun

xtau..haha."Esok kite ponteng sekolah pergi Sentul

operate ekzos kau"..perghh tu ayat yg kuar dr

die.Siutt je!Setelah aku hitung,congak dan membuat

kira2 so aku pun setuju setelah berfikir agak

lama.Bukan ape motor baru kot sayang tu nk operate.

Motor pun pantang xabes lg..Lg satu aku ni student

mana nak ada duit.Malam tu aku curi duit mak

RM50..xcukup ngan tu duit abah pun aku rembat

RM50.Aduh keje giler betul la!huhu sory mak abah..



Esoknya aku ponteng sekolah buat pertama kalinye

tanpa pengetauan mak abah.Aku pun pergi la

operate ekzos kat Sentul.Pastu pomen tu tukar pulak

kaberator pakai kaburator TS.Kotak angin buang

pastu

set sproket mmg terbaik dr ladang!Bila aku test

motor aku 120 senang2 je.Laju xhingat!Ringan giler

mcm nk terbang je rase..Aku xhingat bape aku bayar

tp mmg berbaloi baloi.Lepas ni kalo ade mat

rempit nk ajak race bak dtg la!haha mentang2 motor

dh power..



ekzos chamber ipoh


kaburator ts



Aku selalu pusing2 kat pekan KKB.Pekan ni xdela

basar mana pun.Kuatnye bunyi ekzos aku sampai

satu pekan boleh dgr haha..(akibat operate ekzos

aritu).Biasa la bila motor dh power ade je la org yg

xpuas ati..maka dtg la mat rempit yg ajak aku race

aritu.Kali ni aku sahut cabaran die..kitorang main

sekilo kat jalan Pertak sambil disaksikan oleh geng2

rempit dia yg lain..



Sape menang?haha korang nk tau ke sape menang race tu?

kalau nk tau kene saba sket la sbb aku xleh cite dlm

post ni.nantikan post aku seterusnye yg bertajuk 'Aku kini mat rempit'...





* jgn mencuri lg2 duit mak abah...berdosa besar !!!

* jgn ponteng sekolah !!!

1 comment:

Bob said...

Berapa harga ts mikuni 2

12 PESERTA GEGAR VAGANZA 4 2017 BERSAMA LAGU TUGASAN MINGGU PERTAMA YG AKAN BERLANGSUNG PADA 29 OKTOBER 2017

GEGAR VAGANZA MUZIM KE-4 NI MENJANJIKAN KELAINAN DENGAN MENAMPILKAN PESERTA YANG LEBIH POPULAR DARI BIDANG LAKONAN DAN PENGACARAAN...GEGAR V...