Tuesday, April 19, 2011

Kehidupan aku hampir menuju ke puncak kebahagiaan


mats3n junior



Umur 21 tahun aku menamatkan pelajaran di Uitm 

S.Alam dlm bidang diploma kejuruteraan 

mekanikal.Gatal sgt dok bercinta time belajar,lepas je 

abes diploma aku terus bekerja kumpul duit nk 

kawen..haha xsempat nk sambung degree sbb gila nk 

kawen habaq hang.Setahun aku bekerja,aku terus 

bertunang ngan dia.Kami bertunang xlama,8 bulan 

je(org tua2 ckp xelok tunang lama2)..hehe kami 

kawen ketika umur kami 23 tahun iaitu 21 March 

2009.



Lepas je abes diploma dia menyambungkan 

pelajarannya di peringkat profesional(ambik lesen 

kejuruteraan aircraft).Masa kami kawen dia still 

belajar,last year pulak tu huhu..kalau pregnant nanti 

takot ganggu pelajaran dia pulak.So aku bersabarlah 

walaupun aku sebenarnya xsabar nk ada anak 

sendiri..



Dlm family,aku anak yg kedua dr 4 

beradik.Disebabkan aku ni gatal sgt nk kawen,so aku 

kawen dulu sebelum abg aku.Setahun aku kawen abg 

aku pulak kawen.Nk dijadikan cerita,abg aku dpt dulu 

anak drpd aku,iaitu cucu pertama kpd mak abah 

aku.Mesti dia jd cucu feveret mak abah aku sbb cucu 

pertama dia pompuan.Maklumlah mak abah aku xder 

anak pompuan..diorang hepi sgt!Alhamdulillah kami 

pun turut gembira dan yg menggembirakan aku 

kerana bini aku disahkan mengandung 3 bulan!Pdhal 

bini aku je abes belajar 3 bulan yg lalu..hehe setting 

baik punyer!!!Kpd Alisha Maisara(anak abg 

aku)..xlama lg alisha dpt kwn br hehe..




Sekarang ni bini aku tgh sarat mengandung..Doktor 

manjangkakan mungkin bini aku akan bersalin pd 

7/5/2011..hehe xlama lg je..tp aku rasa dgn keadaan 

yg dialami oleh bini aku dan berdasarkan 

perkembangan kandungan baby ni,aku 

menjangkakan maybe bini aku akan bersalin awal dr 

tarikh yg doktor bg..hehe mcm aku doktor 

pulak.Sebenarnya aku xsabar nk peluk cium anak 

pertama aku!!!



anak buah aku alisha



Alisha dilahirkan di Hospital Prince Court KL..perghhh 

hospital tu xrupa hospital aku tgk..dh rupa hotel 5 

star je.Bertuah kau Alisha dilahirkan di situ(tempat 

artis2 bersalin tu)..layanan pun terbaik je aku 

tgk..padan ler ngan harga die kot.Aku pun ada 

pasang cita2 nk suruh bini aku bersalin kat situ tp 

apekan daya,hispital tu jauh bebenor ngan rumah 

aku..hehe pdhal aku xmampu..




First check up aku hantar bini aku kat SJMC..org kate 

situ ok.Sekali aku hantar bini aku pergi check up kat 

situ kena RM245!Tu first check up bro..belom ambik 

darah ngan bg ubat lg der..kalau setiap bulan 3 4 

ratus x botak rambut teman?ish xsio teman..


bill yg aku kene bayar



Setelah membuat survey di internet akhirnya aku 

jumpa sebuah Hospital Bersalin Pusrawi(Pusat 

Rawatan Islam) di Kota Damansara.Jauhnya lebih 

kurang 5KM je dr rumah aku..Ramai jugak yg berpuas 

hati dgn layanan hospital ni..disamping itu 

bayarannya juga amat berpatutan.Disini terdapat 2 

doktor pakar sakit puan iaitu Dr.Zarina dan 

Dr.Zul.Ramai yg mangatakan mereka lebih berpuas 

hati dgn Dr.Zul.Pd mulanya berat utk aku memilih 

doktor lelaki tp bila dipikir blk xpela..aku hanya nk yg 

terbaik utk family aku..yg penting anak bini aku 

selamat..Amin.





comel x?hehe tgk kamera lg..ni first chek up kat pusrawi.berat bini aku time ni 53kg.




ni masa check up yg ketiga(check up kedua gambar mane ntah hilang huhu)..berat bini aku dah 56kg dan berat bb 579g.




ni pulak mase check up yg keempat.berat bini aku 59kg dan bb 1127g.




yg ni pulak check up yg kelima.berat bini aku 63.5kg dan bb 1747g




ni mase check up yg keenam.berat bini aku dah 65.5kg dan bb 2.634kg.doktor ckp bb dah besar sgt.stop bg vitamin n kurangkan mkn!




ni check up yg ketujuh.berat bini aku time ni 66 kg dan bb 3.025 kg.pastu siap dpt free gift dr pusrawi..syukur!




tuala,cd tentang virus2 yg boleh menyerang bb dan cara2 pencegahan,3 paket susu enfamama,learning game cards,majalah dan buku2 tentang apa yg ibu bapa perlu buat sebelum dan selapas bb dilahirkan.




bb aku dilahirkan pd 23/4/2011 jam 2.15 ptg seberat 3.3kg.







Alhamdulillah kini kehidupan aku sudah

sempurna..InsyaAllah€



1 comment:

nabilah said...

eh berat nya madiha !!! eh berat baby ! isk aku pon tak sbar. hehe

12 PESERTA GEGAR VAGANZA 4 2017 BERSAMA LAGU TUGASAN MINGGU PERTAMA YG AKAN BERLANGSUNG PADA 29 OKTOBER 2017

GEGAR VAGANZA MUZIM KE-4 NI MENJANJIKAN KELAINAN DENGAN MENAMPILKAN PESERTA YANG LEBIH POPULAR DARI BIDANG LAKONAN DAN PENGACARAAN...GEGAR V...