Friday, April 8, 2011

Ponteng sekolah

sekolahku smkkkb


Apekah punca yg membuat pelajar ponteng sekolah?

Diorang ni xminat belajar ke?selalu kene buli kat 

sekolah sampai trauma ker?ataupun ada masalah 

laen?Kali ni aku nk cerite kenapa dan pengalaman 

aku ponteng sekolah.Aku mula terjebak dlm bidang 

ponteng-memonteng ni bila aku mempunyai 

motor.Mak abah bg aku motor utk kesenangan aku 

pergi sekolah tp aku menyalahgunakan peluang yg 

ada dgn melencong ke tempat lain.


p/s : pd ibu bapa jgn bg motor kat anak2 yg masih sekolah.Walaupun sibuk keje,kalau boleh hantar dan hambiklah mereka di sekolah supaya mereka tidak melencong ke laen..



Bila aku asyik main motor je,lepak sana sini tanpa 

mengira masa..kerja sekolah mula la diabaikan.Kalau 

pergi sekolah selalunya mesti aku kene pukul dan 

denda ngan cikgu.Disebabkan tindakan cikgu yg 

mengasari pelajarnya juga menjadi punca aku 

ponteng sekolah.Drpd aku kena rotan dan dimalukan 

depan budak2 lain baik aku ponteng sekolah je.Aku 

mula jd takot utk ke sekolah.



rotan bkn cara mengajar yg terbaik

penampar juga bukan cara mengajar yg terbaik



p/s : cikgu jgn mengasari pelajar2 atau pukul mereka sekiranye mereka x buat kerja rumah!!!kerana ini akan menakutkan pelajar itu utk ke sekolah, sebaliknye tolong mereka selesaikan kerja rumah itu dan tanye ngan baik knape die xbuat keja rumah.(Kadang2 cikgu ngajar bkn fhm sgt..)




Satu hari mase aku ponteng sekolah aku telah 

mengalami satu kecelakaan jln raya.Yg menyedihkan 

tu dah la aku bawak member kat belakang.Xpasal-

pasal die pun dpt luka..nasib baik kitorang cedera 

ringan je..'Ramai org kate dia mmg laju'..time tu 

mmg aku tgh memecut..cilok punya cilok tetibe ada 

kete iswara kat depan aku nk masuk simpang ke 

kanan..KEBABOMMM!!!aku dgn hati yg terbuka 

langgar je belakang kete die.apelg aku punye 

terpelanting sampai ke depan kete die dh mcm 

superman dh aku terbang.Motor aku hancur tp kerete 

die kemek skit je..kerete buruk, kemek skit je tp kene 

byr ganti rugi RM250!Sial!!!Walaupun mak aku yg 

bayar ganti rugi tu aku tetap bengang ngan makcik 

tua tu..kalo tau aku bom je kete die..xkesian ke kat 

aku yg tgh berdarah ni,dgn motor hancur lg..


p/s : jgn bwk moto/kete laju2,lg2 bila bwk anak org !!!




Disebabkan eksiden tu,satu sekolah kecoh.Mak abah 

aku pulak terpaksa dtg sekolah dan disini la 

terkantoinye segala perbuatan nakal aku kat 

sekolah(merokok,ponteng sekolah dan xbuat kerja 

rumah).Apelg aku kene marah kaw kaw kot..motor 

aku yg hancur tu diorang xnk hantar repair.Xcukup 

ngan tu, aku xdibenar kuar rumah lg(perintah 

berkurung)..tp sampai bila aku kene perintah 

berkurung?sejam?sehari?seminggu?setahun?haha 

ape plak citer ngan motor aku yg hancur tu?mmmm...




p/s : jgn ponteng sekolah kerana itu bkn jln penyelesaian yg baik !!!

No comments:

12 PESERTA GEGAR VAGANZA 4 2017 BERSAMA LAGU TUGASAN MINGGU PERTAMA YG AKAN BERLANGSUNG PADA 29 OKTOBER 2017

GEGAR VAGANZA MUZIM KE-4 NI MENJANJIKAN KELAINAN DENGAN MENAMPILKAN PESERTA YANG LEBIH POPULAR DARI BIDANG LAKONAN DAN PENGACARAAN...GEGAR V...