Monday, April 18, 2011

Aku Sebatang Pensel


Aku dilahirkan di sebuah kilang Ah Fatt.Kilang Ah Fatt melahirkan byk adik-beradik aku namun aku tidak mempunyai mak atau abah..sedihkan?Namun aku gembira kerana hidup aku dikilang itu penuh dgn warna-warni(drpd adik-beradikku).


Mari aku menerangkan serba sedikit mengenai diri aku.Aku berbadan tirus,tinggi dan kepalaku tajam.Kepala aku perlu diasah supaya aku kekal tajam dan hensem.Badan aku bewarna biru dan aku mengeluarkan warna biru apabila digunakan.Rumah yg ku diami/tinggal adalah bersama 12 lg adik- beradikku yg berbeza-beza warnanya didlm sebuah kotak.


Namun,hidupku malang setelah dibeli oleh seorang org tua cina bernama Ah Leong,hidupku menjadi hitam.Aku dan adik-beradik aku sering dijadikan mangsa.Ramai org/individu yg tercedera akibat perbuatan Ah Leong menggunakan kami.Walaupun Ah Leong selalu mengasah aku utk kekal tajam,namun aku disalahgunakan.Setiap kali aku dgr suara tangisan teresak-esak,aku takut menangis bersama.


Aku hidup begini entah berapa lama..sehingga pd suatu hari nyawaku terputus dgn sia2.Badan aku terpatah dua ketika Ah Leong melakukan lg aksi luar tabii pd seorang mangsa kanak2 perempuan.Aku dijumpai bersama mayat budak perempuan itu setelah beberapa hari tersadai di tepi padang oleh anggota polis.


Tp,Alhamdulillah,walaupun hidupku hitam,aku rupanya berguna jugak.Polis menemui kesan ibu jari Ah Leong pd badan aku yg patah ini dan akhirnya Ah Leong ditangkap dan dsabit kesalahan gantung sampai mati.Jd ingatlah kwn2,seteruk mana hidup/dugaan yg ditimpa,kita hendaklah bersabar dan redha kepadaNya kerana ada hikmah disebalik dugaan2/kesusahan yg dihadapi.Sekian,terima kasih.


pensel warna faber castel


Drpd:

pensel warna biru Faber Castel.

Tammat.


(bini aku yg tulis post ni)


No comments:

12 PESERTA GEGAR VAGANZA 4 2017 BERSAMA LAGU TUGASAN MINGGU PERTAMA YG AKAN BERLANGSUNG PADA 29 OKTOBER 2017

GEGAR VAGANZA MUZIM KE-4 NI MENJANJIKAN KELAINAN DENGAN MENAMPILKAN PESERTA YANG LEBIH POPULAR DARI BIDANG LAKONAN DAN PENGACARAAN...GEGAR V...