Tuesday, April 5, 2011

Aku kini mat rempit





Post ini sambungan drpd (aku mat rempit?).Ketika itu

jantung aku berdebar-debar dan cuak kerana ini

adalah perlumbaan aku yg pertama.Aku btol2

xsangka yg motor aku boleh mengalahkan motor

mamat tu..haha rupanye xdela kuat manapun..Aku yg

boleh dikatakan br dlm bidang ini pun boleh

mengalahkan mat rempit.Disebabkan aku dh menang

td dtg sorang member dia xpuas ati ajak aku race

ngan dia plak..motor ex5 gak.Aku ni mmg pantang

dicabar,so dgn perasaan bangga bertambah cuak aku

sahut cabaran itu.Walaupun motor mamat ni lg laju

dr motor yg aku kalahkan td..aku tetap dpt

memenangi perlumbaan itu dgn bergaya sekali..haha

sejak dr itu aku mula berkawan dan menjadi

sebahagian dr kumpulan mereka iaitu mat rempit!




Setiap hari minggu aku akan lepak di Pertak utk

bermandi manda.Selepas puas main air kami akan

berlumba antara kami utk menguji mesin

masing2.Ternyata setiap kali set mesin akulah yg

paling power diantara semua.Tp sampai bila aku nk

berlumba ngan budak2 sendiri?Bila nk maju kalau

aku x set ngan mesin2 yg lbeh kuat?Aku mula berfikir

utk meluaskan kawasan aku dan menaikkan nama

mat bgp (no plat moto aku BGP 1324).Aku dgr ada

motor ex5 kuat kat Btg Kali..hati aku rasa terbakar

dan malam tu aku gegar budak Btg Kali cr motor kuat

tu.Bila dh jumpa budak tu kitorang main sekilo

RM50.Cis malam tu aku rugi RM50..aku siap

superman utk potong angin tp tetap kalah

gak..ternyata moto budak tu lg kuat dr aku..huhu aku

xpuas ati (rasa nk repeat game je) lantas aku cabar

budak tu main RM100.2 minggu  lg kite jumpa kat

sini!Set deal!!!












Tuisyen mak abah bayar mahal2 aku

ponteng..Sekolah lg la malas nk pergi lg2 bila kerja

rumah xbuat..mmm tahun ni aku SPM tp dlm otak

aku hanya pikir motor je.Mcm mana aku nk buat

supaya motor aku laju?Kebetulan member aku ade

pomen kat Slim River so aku pun pergi la sana utk

operate motor.Mcm2 pomen tu buat kat motor

aku..masukkan full bearing racing,head potong,blok

korek,camshaft potong,lubang ekzos ngan lubang

minyak korek kasi besar..bila semua dh ngam setting

karburator ngan sprocket plak.Bila semua setting dh

ngam pickup and topspeed pergi mencanak canak

mcm lipas kudung..sampai xcukup tanah!mmg

tebaik!!!Komfident aku utk mentitikkan budak Btg

Kali aritu amat la tinggi..Btg Kali here I come!!!




Dialah pomen dialah rider.Mmg tebaik budak ni..haha

malam tu dia nk rider motor aku..aku xkisahla sbb dia

gak yg buat motor aku dgn tanpa bayaran pun.Lepas

makan minum rokok setel...mana nk cr member

camni ye x???Budak Btg Kali tu tertinggal jauh

bertiang tiang!haha malam tu aku puas dgn

kemenangan itu tp pomen aku xpuas lg lalu dia ajak

turun highway Tanjung Malim plak.Sana setiap malam

minggu ada game.Ape lg sementara mesin tgh sedap

kita kasi tapaulah semua budak..




Sebelum aku sambung lebih lanjut ni aku nk bgtau

sikit...korang mesti heran dan tertanya tanya mcm

mana budak sekolah mcm aku ni boleh kuar

malam.Xde kene mengena ngan mak abah

aku.Mereka tegas dan bertanggungjawab,cuma aku je

yg nakal dan keras kepala.Selalunya masa semua dah

tidur aku curi2 keluar.Kadang2 aku bg alasan tidur

rumah kawan utk study.Disebabkan aku selalu sgt bg

alasan tidur rumah kawan,sekali tu abah xbg aku

keluar pulak.Dah la malam tu aku ada game pulak

ngan budak Btg Kali.Aku xkira aku nk keluar

gak..tetiba abah keluar bawak hammer nk pukul

motor aku.Aku melawan la..lawan punya lawan..

dush!Hammer tu hinggap kat kepala aku..gile

berdarah siut kepala aku..rempit2 aku pun menangis

sial kene hentak.Mak pun sapukan ubat sambil cakap

kat abah supaya  membenarkan aku keluar malam

ni.Haha aku happy dlm tangisan akhirnye aku dpt

keluar walaupun kepala pecah..Jahat x aku?apelah

perasaan mak abah masa tu..huhu maafkan apis

mak..abah..byk sgt dosa apis kat korang..tp masa tu

aku xpikir mcm ni,yg aku pikir abah jahat nk bunuh

anak sendiri..ish!Bodoh punye apis!!!









Sampai2 je kat highway Tanjung Malim kelihatan

ramai kumpulan2 mat rempit yg berkumpul kat

sana.Kitorang ambik satu port sambil cari motor

mana yg nk dijdkan mangsa.Xlama kitorang lepak tg

satu mamat ajak main RM50..Kalau org dh menjual

xsalah kalau kite membeli..haha mcm biasa motor

aku yg dijadikan pilihan pertama utk race.Malam tu

pomen aku beriya iya sgt nk rider motor aku so aku

bg la lgpun dia yg operate mesin aku sampai jd

power mcmni.Port kitorang lepak dekat2 ngan

garisan penamat so kitorang xnmpak diorang kat

garisan mula...(Menanti dgn sabar dan

cuak)..Vrooomm hanya sebiji motor je sampai ke

garisan penamat..mana motor aku?Tiba-tiba rider aku

patah balik dgn cedera kaki dan tgn..Rupanye rider

aku jatuh sbb motor aku terlampau pickup sampai

xleh nk kawal.Mamat yg td ajak race sekali lg..aku nk

rider tp pomen aku berkeras gak nk rider motor

aku..ish btol2 rempit sejati la dia ni..xpadan dah

luka2..Dia start motor dan gerak ke garisan

mula.Kitorang kat sini hanya mampu berdoa dan

berharap je.




Dug dag dug dag jantung aku berdegup kencang

menanti kemunculan diorang yg xmuncul-

muncul.Tiba-tiba diorang muncul hanya dgn satu

motor saje.Rupanye rider aku terbabas terlanggar

divider highway.Kali ni dia betul2 cedera,tgn dia

patah xleh bergerak tp masih sedarkan diri mcm org

mabuk.Aku terus ambik motor aku yg tersadai kat

highway.Nasib baik motor aku masih boleh

jalan,Alhamdulillah cuma handle ngan tayar je senget

skit.Kitorang terus bergerak ke Hospital Tanjung

Malim.Sampah xsampah hospital ni dia layan kami

mcm sampah!Walaupun kami ni mat rempit kitorang

manusia gak,ciptaan tuhan gak.Ape mat rempit

semua jahat ke?Ko tu mcm baik sgt je!Selepas rider

aku masuk wad kitorang pun tepon mak abah dia

bgtau berita ni.Sebelum polis sampai kitorang pun

gerak pulang dlm kesedihan..










Keesokan harinya aku terfikir mcm mana rider aku tu?

Dah keluar hospital ke?Kene tangkap ngan polis ke?

Aku langsung xjenguk dia tp yg aku tau tgn dia

kompem patah.Bukan sebelah tp dua2 belah plak

tu.MasyaAllah..adakah kejadian ini berlaku

disebabkan aku melawan abah malam tu?Inikah

balasannya bg anak yg tidak mendengar cakap mak

abahnya.Aku jd serba salah dan terasa amat

berdosa.Apakah yg terjadi kpd aku?adakah aku masih

merempit?aku kene tangkap ngan polis x?mcm mana

pulak dgn result SPM aku?mmm kalau nk cerite sekali

gus sampai sudah xabis..jd tunggu saja post yg

seterusnya..daaaa




* jgn merempit (lumba haram) !!!

* jgn berjudi !!!

*jgn melawan dan menipu ibu bapa !!!

* jgn ingat kawan bila memerlukan dan jgn tinggalkan kawan bila kawan dlm kesusahan !!!

6 comments:

Anonymous said...

Pjg nye post ni aku bace,tp aku lyn je

mats3n said...

Haha thx beb sbb layan..sebenarnye panjang lg cter ni.

Anonymous said...

Zaman biler naik ex5 skunk. Org nek motobike dah. Tercirit2 ko nak kejar blik hahah

Unknown said...

Rancak cita

Anonymous said...

naik 125 la bro

Anonymous said...

Ex5 motor legend kot. Biarlah dye

12 PESERTA GEGAR VAGANZA 4 2017 BERSAMA LAGU TUGASAN MINGGU PERTAMA YG AKAN BERLANGSUNG PADA 29 OKTOBER 2017

GEGAR VAGANZA MUZIM KE-4 NI MENJANJIKAN KELAINAN DENGAN MENAMPILKAN PESERTA YANG LEBIH POPULAR DARI BIDANG LAKONAN DAN PENGACARAAN...GEGAR V...